Ogni giorno, muovendoci tra le nostre vie, scopriamo tanti segni di un essere quotidiano che non ci piace. Io sono convinto che sia a partire dai comportamenti nelle cose di ogni giorno che possiamo tentare di migliorare la nostra esistenza.
Il nostro esempio, spesso, lo sottovalutiamo.
Spesso sottovalutiamo che le nostre azioni vengono guardate dagli altri, nel bene e nel male, e che esse possono trasmettersi come un virus letale, o come un benefico medicinale.
Per primi dobbiamo chiederci se quello che facciamo è un buon esempio per la nostra comunità e la nostra civiltà. Dobbiamo farlo con intelligenza, con realismo e pragmaticità.
Ma dobbiamo imparare, e questo è davvero difficile, a reagire anche all'inciviltà altrui. Non accettare una scorrettezza stradale è un piccolo grande segno che, ad altri livelli, non accetteremo per cose ben più gravi.
Non è un caso che le civiltà che dimostrano maggiori virtù siano anche quelle che appaiono tali nell'aspetto delle cose più semplici.
Dunque non lasciamoci scoraggiare, non lasciamo che la nostra terra, la nostra casa, possano essere infangate, iniziando noi stessi a mantenere le scarpe pulite.

Claudio G.

sabato 22 settembre 2007

Pulisie

Uncò, ndando fora dala strada de caxa mea, a go sorprexo do toxi ke i stava trando via on saketo de scoàse par la strada (no so, ma ultimamente a me capita de intrapetare continuamente intel problema dele scoàse). Naturalmente a go suito fermà la makina e so smontà par riciamarli e farge tirar su el saketo ke i gaveva pena trato via (come tuti dovaria far co i vede robe ke no va ben). A ge go dimandà ndo ke i stava e ki xera i so jienitori ...naturalmente la resposta la xe restà inevaxa.
Donca ke jienitori ge xe? Xe coesto el insegnamento ke se ge da a li fioi? E vardè ke no sto paciolando de foresti. Podaria somejar 'na monada, ma i conportamenti cofà coelo descrito sora i xe solo ona spia de tuti li conportamenti sociali: "ki xe roba poco el roba anca tanto, ki xe onesto intel grando el xe onesto intel picinin".
E de coesti periodi de gran fermento de piasa ke invoka pulisia inteli omeni dela politega, deli movimenti de "grilli" vari, se dovaria vardarse intel specio e dimandarse se no sipia ke tra de noantri no ge sipia ona gran masa de xente ke paciola ben ma la ruma mal. Le scoàse intel governo, intel parlamento, intei partiti, tra li inprenditori, intela finansa, no xe forsi el reflexo de cativi conportamenti? E donca, urlè pure intele piase, ma vardeve on poco intel specio e dimandeve se, tanto par inscomisiare, no sia el caxo de riciaparse ona moral deli propri conportamenti, a partir da coeli de ogni dì.

Nessun commento: